آموزش جالب عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک

آموزش جالب عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک

آموزش جالب عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک روشی تاثیرگذار برای نمایش لباس و کیفیت آن به مشتریان است. دنیای ما پر پارچه­های رنگارنگ با جنس­های مختلف است. پارچه ابریشیمی، نخی، کتان و … که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. با استفاده از هنر عکاسی به راحتی می­توان زیبایی جنس پارچه، طرح لباس و رنگ آن را به نمایش گذاشت اما همه اینها نیازمند نورپردازی صحیح وهمچنین استفاده از تکنیک­های مناسب در عکس­برداری است.

آموزش جالب عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک

عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک چیست؟

عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک روشی تاثیرگذار برای نمایش لباس و کیفیت آن به مشتریان است. دنیای ما پر پارچه­های رنگارنگ با جنس­های مختلف است. پارچه ابریشیمی، نخی، کتان و … که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. با استفاده از هنر عکاسی به راحتی می­توان زیبایی جنس پارچه، طرح لباس و رنگ آن را به نمایش گذاشت اما همه اینها نیازمند نورپردازی صحیح وهمچنین استفاده از تکنیک­های مناسب در عکس­برداری است. عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک در صورتی که به درستی انجام شود، روش بسیار کارآمد برای جذب مشتری خواهد بود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه
خلق تصاویر جذاب با آموزش عکاسی تبلیغاتی از غذا

آموزش جالب عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک

چند نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی  از پارچه و پوشاک

مهم­ترین نکته در عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک ، توجه به بافت پارچه و نحوه نورپردازی بر روی آن است. با استفاده از کنترل ملایم و هدایت شده نور می­توانید بافت پارچه را پنهان و یا به نمایش بگذارید. مهمترین عاملی که پیچ و خم بافت­های پارچه را نشان می­دهد، نقاط سایه و روشن ناشی از بازتاب نور از سطح بافت پارچه است. در صورتی که نور را به صورت مستقیم به پارچه بتابانیم، بافت به صورت تار دیده شده و در عکس دیده نمی­شود. معمولا در عکاسی تبلیغاتی پوشاک، بافت لباس­های کاموایی باید مشخص باشد. در نتیجه برای عکس برداری از آن باید نور را به صورت غیر مستقیم به پارچه بتابانیم تا جزئیات نمایان شود. در عکس برداری از پارچه­های ابریشمی می­توان با نورپردازی مستقیم سطح پارچه را به صورت صاف و یکپارچه عکس­برداری کرد و یا با نورپردازی غیر مستقیم، الیاف ریز پارچه را به نمایش گذاشت. یکی دیگر از نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک ، به کار بردن تراز سفیدی در عکس است. بسیاری از اوقات پیش آمده است رنگ پارچه­ای که از آن عکس­برداری شده با رنگ عکس همخوانی نداشته باشد،  به عنوان مثال مشتری لباسی با رنگ زرد را از روی کاتالوگ خریداری می­کند و به جای آن لباس نارنجی رنگ تحویل می­گیرد. این مشکل با استفاده از تکنیک تراز سفیدی برطرف می­شود. در هنگام عکس برداری با قرار دادن جسمی سفید رنگ در کادر عکس می­توان از آن به عنوان مرجع استفاده کرد و در صورت ایجاد مشکل، ایراد را در نرم افزار فتوشاپ برطرف کرد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه
آموزش ترفند های عکاسی از کیف و کفش به صورت تبلیغاتی

 عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک نیازمند تمرین است

اطراف ما پر از لباس و پارچه­های مختلف است. افرادی که به عکاسی تبلیغاتی از پارچه و پوشاک و پارچه علاقه دارند می­توانند این تمرین را هرچه سریعتر آغاز کنند، آنها با عکس­برداری از لباس­ها و پارچه­های اطرافشان، می­توانند بافت پارچه را به نمایش بگذارند و با شیوه صحیح عکاسی رنگ پارچه را نمایان سازند. همچین علاقه­مندان به این حرفه با گذراندن دوره­های آموزشی نیز می­توانند این حرفه را بیاموزند و در زمانی کوتاه مشتریان خود را پیدا کنند.