آموزش نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

آموزش نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی از اهمیت خاصی برخوردار است .یادگیری انواع مختلف نورپردازی می تواند توانایی شما را در ثبت عکس های قوی تبلیغاتی دو چندان کند.. به منظور ایجاد احساسات مختلف در مشتری از زبان نور استفاده می کنیم. می توان .موقعیت ، شدت و طیف آن را با توجه به سوژه ی تبلیغ تغییر داد.

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

آموزش نور پردازی در عکاسی تبلیغاتی

نور هنگام عکاسی اشیاء را بزرگتر ، کوچکتر ، سیاه تر یا روشن تر نشان میدهد . چگونگی استفاده از نور در عکاسی گاهی دشوارتر از آموزش کار با دوربین عکاسی است . دانستن اینکه نور چگونه بر سایه ها ، منابع رنگ و حالات عکس تاثیر می گذارد می تواند قدرت عکس های تبلیغاتی شما را افزایش دهد . در اثر برخورد نور به اشیاء و واکنش آن ها ، عکس ثبت می شود

نور از سه جهت کنترل می شود : موقعیت ، شدت ، رنگ ( طیف )

نور پردازی از روبرو

اگر در یک اتاق تاریک سوژه ی عکس خود را قرار دهید با روشن کردن یک شمع یا ایجاد یک منبع نور به راحتی می توانید توجه مشتریان را به سمت سوژ جلب کنید .در این حالت در زمینه ی عکس موضوع دیگری جلب توجه نخواهد کرد ، هم چنین در این نوع نور پردازی سایه ی اشیاء در پشت آن ها می افتد ؛ بنابراین جزئیات سوژه مشخص می شود .

نور پردازی جانبی

هنگامی که منبع نور را در یکی از طرفین سوژه قرار می دهید ، با توجه به سایه ی ایجاد شده میتوانید به عکس خود عمق ببخشید . با تغییر فاصله ی منبع نور میتوانید طول سایه را تغییر دهید ؛ که بر ابهت و قدرت اشیاء بسیار تاثیرگذار است . شما هرگز برای یک اسباب بازی دخترانه عکسی با سایه های طویل نخواهید گرفت اما اگر سوژه ی تبلیغ یک وسیله ی الکترونیکی یا نوعی سم باشد می توان از سایه های تیره و طویل استفاده کرد .

نور پردازی از عقب

این نوع نورپردازی بسیار پیچیده است. اگر نتوانید سایه ها را به خوبی ویرایش کنید ، در انتها با شبحی از سوژه ی عکس خود طرف خواهید بود . هنگام نور پردازی از عقب ، سایه ها جلوی سوژه قرار می گیرند ، و آن را تبدیل به هیبتی سیاه خواهند کرد . با این حال این نوع نور پردازی برای مرموز ، ساده ویا با قدرت نشان دادن اشیاء بسیار مفید واقع می شود. در شرایطی که قصد دارید پیامی را مختصر و مفید به مشتری بدهید از این نوع نورپردازی ، با احتیاط و پس از ویرایش استفاده کنید. در عکسی که مشاهده می کنید ، بدون تاباندن نور از جلو به سوژه ها ، شاهد هاله ای سیاه و به هم چسبیده می شدیم .

قدرت سایه ها

تغییر موقعیت منبع نور ، طول سایه ها و محل آن ها را تغییر می دهد . اما شدت نور تابشی ، قدرت سایه را تنظیم میکند . نور شدید اغلب با ابجاد سایه های تاریک و عمیق همراه است و بالعکس . میتوان شدت و موقعیت نور را به طور موازی تنظیم کرد تا به کنتراست دلخواه برسیم .

طیف نور

عکاسی به طور معمول در نور سفید متعادل انجام می شود ، اما با توجه به محصول مورد تبلیغ میتوان از طیف رنگ های متفاوت استفاده کرد . با استفاده از رنگ ها می توان حال و هوای عکس را گرم یا سرد تر کرد. حس اعتماد یا سردی را در مشتری ایجاد کرد و حس یک تجربه ی خوب را به او منتقل کرد