سیلوئت ها و عکاسی رو به خورشید ، به عنوان یک قانون کلی عکاسان هنگام گرفتن عکس پشت به خورشید می کنند و سوژه ی خود را غرق در نور خورشید می کنند . این قانون نیر مانند بیساری از قوانین روزی شکسته می شود. عکاسی رو در روی خورشید بهترین راه برای نشان دادن جزییات سوژه نیست ، اما این عکاسی با ایجاد نورپرازی ملایم ، گرم و تکرنگ و سیلوئت های تاریک ، حالت اثیری خلق می کند.
برای خلق این حالت اثیری در ساعات طلایی رو در روی خورشید عکاسی کنید . فوکوس اتوماتیک برای دوربین در این حالت مشکل است ، زیرا نور قوی آفتاب کنتراست را از بین می برد ، پس اماده باشید که فوکوس را با دست انجام دهید .
چمنزارها و نیزار ها ، انتخاب های مناسبی برای سوژه هستند زیرا نه تنها صبر می کنند تا شما ترکیب بندی تان انجام دهید بلکه نور خورشید نیر به داخل شان می رود . بعد از آن با موقعیت خورشید بازی کنید . گاهی اگر خورشید درست در پشت سوژه قرار بگیرد عکس زیبا می شود و گاهی ممکن است بخواهید کمی از کادر خارج باشد.
عکس هایتان را همان جا بررسی کنید . اگر زیادی روشن و رنگ و رو رفته بودند ، جبران نوردهی دوربین را یک شماره پایین بیاورید . با پایین آوردن جبران نوردهی تان ، کنتراست بیشتر می شود .
وقتی نور مستقیما به لنزتان بتابد ممکن است پرتوهایی گرد در عکس های تان ببینید . این پرتوها به فلیر معروفند .
اخیرا استفاده از فلیر نزد عکاسان محبوب شده است و بسیاری از افراد در مرحله ادیت به عکس شان فلیر اضافه می کنند ، پس فلیر همیشه بد نیست . لنزهای حرفه ای و با کیفیت عموما فلیر کمتری نسبت به لنزهای معمولی دارند . به عبارت دیگر هرقدر لنز ارزان تر باشد احتمال داشتن فلیر بیشتر می شود.
بهترین پس زمینه ها برای فضای باز آن هایی هستند که بدون حضور سوژه در کادر خسته کننده باشند . خطوط ساده مانند اسکله ها ،جاده ها و موج هایی که به سمت ساحل می آیند می توانند توجه چشم را به سوژه جلب کنند .پس زمینه دارای بافت نا مرتب مثلا دیوارهای اجری ، ساختمان های کهنه و گرافیتی ها به عکس شخصیت می بخشند . اگر پس زمینه خیلی شلوغ است از عمق میدان کم استفاده کنید تا آن را محو کنید و توجه اصلی را به سوژه معطوف کنید.
لازمه ی داشتن یک محوی زیبای پس زمینه چهار چیز است