طراحی لباس با توجه به اندام

آموزش طراحی لباس
طراحی لباس و مد خوب
آبان ۳, ۱۳۹۷
آموزش عکاسی
نقاشی خلاقانه با نور در عکاسی
آبان ۱۰, ۱۳۹۷
آموزش طراحی لباس

تزیینات در طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

تزیینات در طراحی لباس

استفاده نکردن از تزیینات کیفیت لباس را پایین می آورد

وقتی کمربند، بند شلوار،شال ، جواهرات یا دیگر تزیینات به لباس اضافه شود،هزینه ی اضافی آن نیازمند جبران است.
در نتیجه این ملحقات معمولا با کیفیت پایین ارائه می شوند و در مقایسه با همتای بدون تزیینات شان ارزان تر و بی کیفیت به نظر می رسند.
گرایش به استفاده از تزیینات در لباس، اغلب نشان دهنده ی تلاش برای اعتبار بخشیدن به یک طراحی ضعیف با استفاده از عناصر خارجی است.

اگر یک لباس فقط در اندام مدلی با قد ۱۸۰ سانتی مترو وزن ۵۴ کیلوگرم خوب به نظر می رسد، طراح کارش را به خوبی انجام نداده است

مشتریان یک مجموعه ممکن است در نوع زندگی، تفکر و خرید مشترک باشند اما به لحاظ فیزیکی یک دست نباشند.
یک مجموعه ی خوب دارای طرح اولیه، تقسیم بندی مناسب و پارچه ی متنوع است تا برای طیف وسیعی از اندام ها مناسب باشد.

انتخاب پارچه از انتخاب رنگ جدا نیست

طراحان رنگ و پارچه را به طور هم زمان در نظر می آورند. برای مثال رنگ سفید مفهوم خاصی در طراحی ندارد مگر این که با پارچه ی خاصی همراه شود. به تفاوت محسوس بین پارچه ی شق و رق کتان سفید و همتای شیری رنگ آن با جنس پشم دقت کنید. همین طور به ظرافت پارچه ی ابریشمی پودوسوآ به رنگ صورتی جیغ در مقایسه با همتای بازاری اش در جنس نایلون یا الیاف کش دار اسپندکس، توجه کنید.

بدانید برای چه کسانی طراحی نمی کنید

یک طراح مد باید درباره ی مشتری های مورد نظرش اطلاعات زیادی داشته باشد. این که چند سال شان است؟ کجا زندگی می کنند؟ درآمدشان از کجا تامین می شود؟چقدر درآمد دارند؟ کجا خرید می کنند؟ از قبل چه می پوشیدند؟ چه چیزهایی تا به حال به آن ها عرضه نشده است؟با چه انگیزه ای سودای خرید در سر دارند؟ این سوالات به طراح کمک میکند تا بسیاری از مشکلات بر سر طراحی مد را از میان بر دارد.هنگامی که شناخت مشتری مورد نظر بسیار سخت است، تشخیص مشتریانی کاملا متفاوت با آنچه مورد نظر شماست می تواند مفید باشد، افرادی که به طور قطع برای آنها طراحی نشده است. این تلاش شامل شناخت نیاز های مربوط به سبک زندگی می شود که متعلق به دسته ی دیگر است و همیشه به طراح کمک می کند تا مشتری مورد نظرش را بهتر جذب کند.