چند نکات طلایی نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی امروزه به یک شاخه ی پر طرفدار در عکاسی تبدیل شده است و صاحبین کالا ها و خدمات خواهان ارایه محصولات خود با این کیفیت در بازار هستند. نورپردازی عکاسی تبلیغاتی مهم ترین و اصلی ترین بخش این کار است و مهارت عکاس در نورپردازی تاثیر مستقیم بر نتیجه کار دارد…
عکاسی تبلیغاتی امروزه یک شاخه جذاب در عکاسی به شمار میرود. نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی به اندازه ای اهمیت دارد که بیشتر زمان و انرژی عکاس صرف این موضوع میشود.
عکاسی تبلیغاتی حرفه ای باید به گونه ای باشد که کوچکترین جزییات ابعاد و سطوح کالای مورد نظر با بالاترین کیفیت و دقت به ثبت برسد برای این کار لازم است تا عکاس از تجهیزات مناسب ان استفاده کند.در عکاسی تبلیغاتی توجه به نوع کالا اهمیت دارد ، زیرا نورپردازی برای هر کالا متفاوت است و با توجه به ان دیافراگم های مخصوص تعریف میشود تا موقعیت نورها و تعداد انها را معین کند. همچنین در عکاسی تبلیغاتی باید سعی شود تا لوگوی برند محصول کاملا نمایان باشد و نور پردازی به گونه ای باشد که بیننده بتواند بیشترین ارتباط را با ان برقرار کند.
از نکات مهم در نورپردازی شناخت منبع های نورها است . به طور کلی برای عکس برداری هر کالا ازسه نور استفاده میشود:
برای گرفتن یک عکس تبلیغاتی با کیفیت ابتدا باید دوربین را از حالت اتوماتیک به حالت دستی انتقال دهید ، سپس دیافراگم را روی f\10 تنظیم کنید و میزان سرعت شاتر را باید با میزان روشنی محیط پشتی تصویر و تابش نور تنطیم کرد ، سپس میتوان عکس برداری را اغاز کرد.
برای نور پردازی در عکاسی تبلیغاتی از نورپردازی سافت یا نرم استفاده میشود و برای انجام ان باید ابتدا فلاش خود دوربین را خاموش کرد و برای تامین کردن نور لازم در عکاسی از فلاش استودیویی همراه با سافت باکس استفاده شود همچنین زاویه ی ان باید بر روی ۱۳۵ درجه تنظیم شود.
تجهیزات مورد استفاده در این سبک از عکاسی از سایر سبک ها بیشتر است زیرا برای گرفتن عکس با کیفیت به نورپردازی حرفه ای نیاز است. از جمله انها میتوان به سافت باکس ، رفلکتور ، کاسه استاندارد ، پانتوگراف ، شیدر ، خیمه نور ، رینگ لایت ، فلاش اکسترنال ، نورهای ثابت ، فلاش استودیویی ، چترها و غیره اشاره کرد.