هنگام طراحی لباس برای کودکان ، والدین مشتری های شما هستند

در طراحی برای نوزادان ،نو پایان و کودکان زیر ۵ سال ، والدینشان به عنوان مشتری در نظر بگیرید. عوض کردن پوشک ، تمیز کردن نشت آن و شستن های های گاه و بی گاه معمولا می تواند بر دیگر ملاحظات طراحی غالب شود. در نطر داشتن هزینه ها نیازی به یادآوری ندارد، چرا که کودکان به سرعت می توانند لباس را از بین ببرند و یا با گذشت چند ماه لباس برایشان کوچک می شود.

مشتریان جوان، بلند پروازند

در تصویرگری مد ،برای مشتریان جوان، معمولا از تصاویری با سرهای بزرگتر ، بدن لاغر ، موهای بلند ، لب ها و کونه های صورتی یا گل بهی ملایم استفاده می شود. اندام های زنانه ،موی کوتاه ، آرایش گرافیکی ( لب های قرمز تیره ،مژگان پرپشت و همانند آن) و تزیینات اضافی (دست بند، گردن بند )برای مشتریان جوان به کار می رود.

لباس های ساده در طراحی ساده نیستند

هنگامی که عناصر اضافی طراحی از یک لباس حذف شوند، دقت بیشتری روی ظرایف وجزئیات – مانند تقسیم بندی، آستر واندازه بودن- معطوف و جزئیات برجسته می شوند.

این امر به درک بهتری از آناتومی ( برای مثال چه طور خط گردن لباس بر روی ترقوه می نشیند)، هندسه، توازن، فضای مثبت و منفی،و هماهنگی قسمت ها با کل لباس نیاز دارد.

شانه پایین ، کفل بالا

قبل از ترسیم اندام اول سر را بکشید ، سپس خطی کاملا عمودی تا پایین صفحه رسم کنید.پس از آن مکان مورد نظر پاها را مشخص نمایید. تخصیص وزن ، محل قرارگیری پاها را تعیین می کند. این تخصیص در رابطه با خط عمودی است که از قبل کشیده اید . اگر وزن به صورت یکنواخت و عادلانه تقسیم شده باشد  پاها در حالت یکسانی از هر دو طرف قرار می گیرند. اگر وزن بیشتری روی یکی از پاها باشد ران آن پا روی خط عمودی قرار می گیرد در نتیجه ران پای دیگر خارج از آن خط و کمی با فاصله واقع می شود اگر هر دو پا در یک طرف خط عمودی باشند جوری به نظر می رسد که انگار شخص در حال افتادن است.