
فهرست مطالب
استفاده نکردن از تزیینات کیفیت لباس را پایین می آورد
وقتی کمربند، بند شلوار،شال ، جواهرات یا دیگر تزیینات به لباس اضافه شود،هزینه ی اضافی آن نیازمند جبران است.
در نتیجه این ملحقات معمولا با کیفیت پایین ارائه می شوند و در مقایسه با همتای بدون تزیینات شان ارزان تر و بی کیفیت به نظر می رسند.
گرایش به استفاده از تزیینات در لباس، اغلب نشان دهنده ی تلاش برای اعتبار بخشیدن به یک طراحی ضعیف با استفاده از عناصر خارجی است.
اگر یک لباس فقط در اندام مدلی با قد 180 سانتی مترو وزن 54 کیلوگرم خوب به نظر می رسد، طراح کارش را به خوبی انجام نداده است
مشتریان یک مجموعه ممکن است در نوع زندگی، تفکر و خرید مشترک باشند اما به لحاظ فیزیکی یک دست نباشند.
یک مجموعه ی خوب دارای طرح اولیه، تقسیم بندی مناسب و پارچه ی متنوع است تا برای طیف وسیعی از اندام ها مناسب باشد.
انتخاب پارچه از انتخاب رنگ جدا نیست
طراحان رنگ و پارچه را به طور هم زمان در نظر می آورند. برای مثال رنگ سفید مفهوم خاصی در طراحی ندارد مگر این که با پارچه ی خاصی همراه شود. به تفاوت محسوس بین پارچه ی شق و رق کتان سفید و همتای شیری رنگ آن با جنس پشم دقت کنید. همین طور به ظرافت پارچه ی ابریشمی پودوسوآ به رنگ صورتی جیغ در مقایسه با همتای بازاری اش در جنس نایلون یا الیاف کش دار اسپندکس، توجه کنید.
بدانيد براي چه كساني طراحي نمي كنيد
يك طراح مد بايد درباره ي مشتري هاي مورد نظرش اطلاعات زيادي داشته باشد. اين كه چند سال شان است؟ كجا زندگي مي كنند؟ درآمدشان از كجا تامين مي شود؟چقدر درآمد دارند؟ كجا خريد مي كنند؟ از قبل چه مي پوشيدند؟ چه چيزهايي تا به حال به آن ها عرضه نشده است؟با چه انگيزه اي سوداي خريد در سر دارند؟ اين سوالات به طراح كمك ميكند تا بسياري از مشكلات بر سر طراحي مد را از ميان بر دارد.هنگامي كه شناخت مشتري مورد نظر بسيار سخت است، تشخيص مشترياني كاملا متفاوت با آنچه مورد نظر شماست مي تواند مفيد باشد، افرادي كه به طور قطع براي آنها طراحي نشده است. اين تلاش شامل شناخت نياز هاي مربوط به سبك زندگي مي شود كه متعلق به دسته ي ديگر است و هميشه به طراح كمك مي كند تا مشتري مورد نظرش را بهتر جذب كند.