خانه صنعت و معدن ایرانیان
  • دوره طراحی لباس
    • کلاس طراحی لباس حضوری (تهران)
    • کلاس طراحی لباس (آنلاین)
  • دوره عکاسی
    • کلاس عکاسی حضوری (تهران)
    • کلاس عکاسی (آنلاین)
  • دوره های استان ها
    • کلاس عکاسی
      • آموزش عکاسی در تهران
      • آموزش عکاسی در شیراز
      • آموزش عکاسی در اصفهان
      • آموزش عکاسی در مشهد
      • آموزش عکاسی در اهواز
      • آموزش عکاسی در تبریز
    • طراحی لباس
      • آموزش طراحی لباس در تهران
      • آموزش طراحی لباس در اصفهان
      • آموزش طراحی لباس در شیراز
      • آموزش طراحی لباس در مشهد
      • آموزش طراحی لباس در اهواز
      • آموزش طراحی لباس در تبریز
    • .
  • مدارک آموزشی
  • تازه ها
  • مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
    • درباره ما
    • تماس با ما

نظریه مد و طراحی لباس

آموزش طراحی لباس
آموزش طراحی لباس
نظریه مد و طراحی لباس

دو نظریه بلند پروازانه در مد

اشتباهات بزرگ مرتکب شوید.از ورود به راهی که کمترین مقاومت و مخالفت را در پی دارد بپرهیزید.

برنامه ها و آرزوهایتان را فراتر از توانایی تان بچینید.بهتر است که رویایی سرشار از نبوغ داشته باشید و به آن نرسید تا اینکه چیزی معمولی را بخواهید و به آن مایل شوید .واکنش برانگیزانید. صرفا برای آزمودن چیزهای نو و دیدن نتیجه ی کار حرکت های پر شور و احساساتی انجام دهید. آنچه شما از قبل در آن خوب هستید را دوباره انجام ندهید چیزهای نااشنا را امتحان کنید تا گنجینه ای ارزشمند بسازید .برای یک مجموعه تعداد زیادی لباس و تزییناتطرح بزنید تا بنابر ضرورت بتوانید تعدادی را حذف کنید.

ایده های بزرگ را در ابعاد کوچک به اجرا بگذارید .نیازی نیست در هر جز یک مجموعه جذابیت ساختاری و روابط پیچیده ی ریاضی ایجاد کنید. آنها زائد غلو شده و خسته کننده به نظر خواهد رسید .درست مثل تئاتر که شخصیت های پس زمینه و پشت پرده تلاش دارند تا شخصیت های اصلی بهتر به چشم بیایند یا در سمفونی که وقفه ای کامل اوج گیری مجدد اثر را پر رنگ تر می کند. حرکت های بی پروایانه مد باید در میان عناصر آشنا صورت گیرد تا به صورت استثنا در آید.

درجه بندی کردن سایز در طراحی  لباس

طراحان لباس معمولا جهت بازار فروش لباس زنان برای سایز 8 تولید می کنند  و در حیطه مد برای سایز 4 طراحی می کنند. با درجه بندی سایزها اندازه های کلیدی از گزدن تا کمر ، شانه تا کمر ،صلیب سینه ، جلو پشت سینه ،کمر ، بازو و موارد بسیار دیگر به وجود می آید که امکان تولید سایزهای متفاوت لباس را فراهم می کند .هر کمپانی طراحی از فرمول درجه بندی خاص خودش استفاده می کند که به وسیله ی مدیر تولید برای حفظ یکپارچگی در تناسبات و استایل انجام می شود .

اندام های کوتاه و چاق نیازمند تنظیمات پایه ای در تقسیم بندی ها هستند تا با بدن پوشنده متناسب شوند و این تقسیم بندی ها بر اساس کوچکتر یا بزرگتر کردن سایز 4 یا 8 به دست نمی آیند ، بلکه به صورتی جداگانه الگوبرداری و حتی طراحی می شوند . به همین دلیل است که برای اندام دخترانه  بزرگ سایز مجموعه ای وجود ندارد.

 

 

این مطلب مفید بود ؟
5 دی 1397
نوشتهٔ پیشین
فوکوس کردن در تاریکی
نوشتهٔ بعدی
عکاسی پرتره

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دوره های آموزشی

دوره عکاسی

آموزش طراحی لباس

کلاس عکاسی آنلاین

نوشته‌های تازه

  • رنگ های تابستانه برای طراحی لباس
  • عکاسی تبلیغاتی چیدمان تخت یا فلت لی اوت
  • عناصر پایه و اساسی در طراحی لباس
  • کاربرد لنز واید
  • عجیب‌ترین ترند های مد در طول تاریخ

تماس با آموزشگاه

کارشناسان دوره ها

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

 

دسترسی سریع

  • آموزش طراحی لباس
  • آموزش عکاسی
  • مدارک آموزشی

آیا نیاز به مشاوره تلفنی دارید؟

شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰  پنج شنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

ارتباط با ما

تهران ، سازمان برنامه شمالی ، لاله شمالی ، پلاک ۵۴ ، ساختمان صنعت و معدن
Instagram
WhatsApp

تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان می باشد ، توسعه و سئو : ماهان مارکتینگ