سیاه و سفید تنها سیاه و سفید نیستند
ترکیبات رنگی کاملا سیاه و کاملا سفید ممکن است ساده به نظربرسند،اما به دلیل یک دستی ،نیاز به توجه بیشتری به ظرایف و جزییات در بافت ،چین و جنس پارچه در هنگام لمس دارند. علاوه بر آن همه ی رنگ های سیاه یک جور نیستند:هنگامی که رنگ سیاه گرم ( با زیر لایه قهوه ای ) و رنگ سیاه سرد ( با زیر لایه آبی ) با هم ترکیب شوند رنگ حاصل ممکن است نامطلوب و نامرغوب به نظر برسد.
همه ی ترکیبات سفید می توانند چالش برانگیز باشند. رنگ ها سفید تابستانی ممکن است برنزه شدن را بهتر نشان دهند و رنگ های سفید زمستانی مایل به کرم خودمانی و راحت به نظر می رسند. اما در فرهنگ های مختلف تفاوت وجود دارد . برای مثال رنگ سفید در غرب تداعی کننده ی خلوص و در شرق یادآور مرگ است. همین مسئله گاهی رنگ سفید را به انتخابی غیرمعمول در مد بدل می کند. مانند انواع رنگ های مشکی ،رنگ های سفید هم به شکلی خودکار باهم متناسب نیستند. رنگ های سفید گرم و سرد در هنگام ترکیب می توانند کثیف به نظر برسند.
ساتن بافت است نه پارچه
پارچه های بافته شده معمولا از سطح، ظاهر و ويژگی هاي شان قابل تشخيص هستندكه انواع بی شماری دارند،مانند:
پارچه ي جناقی سرژه بر خطوط قطری در ظاهر پارچه تاكيد مي كند. مثال هايی از اين نوع ، شامل پارچه ی جين، سرژه ی سواره نظام (پارچه ی محكم و منعطف) و پارچه ي ابريشمی فولارد مي شود كه معمولا در يونيفرم هاي نظامي به كار مي روند.
ساتن به وسيله ی ظاهر براق و نرمش معرفی می شود. از جمله پارچه ی ابريشمی و محكم دوشس، پارچه ی نرم و شقموس و پارچه ی ابريشمی نرم با درخشندگی كم به نام پودوسوآ.
جگوارد نقوش و تصاويری است كه در بافت پارچه با الگويی مشخص به عنوان تغييری نا محسوس از طيف براق به مات وجود دارد. همچون پارچه ی داماسك (پارچه ای موج دار با الگوي رنگ غني)، پارچه ی بروكاد (پارچه ای با الگوی چند رنگ) و پارچه ی نقش برجسته ی ماتلاسه (همانند پنبه دوزی) می شود. جگوارد ها هم در مد و هم دكورهاي خانگي به كار مي روند.
پايل كه سطحی كرك مانند يا مويی شكل دارد با نام پرز معرفي می شود. مخمل (پرز نرم و كوتاه)، پارچه ی حوله ای (پرز اسفنجی و حلقه ای) و مخمل كبريتی (دارای سطحي با رشته های موازی راه راه) نمونه هايی از اين نوع هستند.