خانه صنعت و معدن ایرانیان
  • دوره طراحی لباس
    • کلاس طراحی لباس حضوری (تهران)
    • کلاس طراحی لباس (آنلاین)
  • دوره عکاسی
    • کلاس عکاسی حضوری (تهران)
    • کلاس عکاسی (آنلاین)
  • دوره های استان ها
    • کلاس عکاسی
      • آموزش عکاسی در تهران
      • آموزش عکاسی در شیراز
      • آموزش عکاسی در اصفهان
      • آموزش عکاسی در مشهد
      • آموزش عکاسی در اهواز
      • آموزش عکاسی در تبریز
    • طراحی لباس
      • آموزش طراحی لباس در تهران
      • آموزش طراحی لباس در اصفهان
      • آموزش طراحی لباس در شیراز
      • آموزش طراحی لباس در مشهد
      • آموزش طراحی لباس در اهواز
      • آموزش طراحی لباس در تبریز
    • .
  • مدارک آموزشی
  • تازه ها
  • مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
    • درباره ما
    • تماس با ما

راه های کسب درآمد از گالری عکاسی

راه های کسب درآمد از گالری عکاسی

تاسیس گالری عکاسی آرزوی هر عکاس است تا هنر و تخصص خود را بواسطه نمایش عکس های گرفته شده، به رخ حضار بکشد. عکاسان از این طریق می‌توانند اعتبار بسیاری بدست آورند، بر شهرت خود بیافزایند و حتی با افرادی آشنا شوند که باعث پیشرفت بسیار آنها خواهد شد. اما تاسیس یک گالری هنری نیاز به یک حداقل سرمایه‌ای دارد. سوالی که در اینجا مطرح است این می‌باشد که آیا می‌توان از طریق تاسیس گالری، کسب درآمد کرد؟

مهمترین نکته داشتن درآمدهای گوناگون است، که شامل درآمدهای ثابت و متغیر می‌شود. این درآمدها می‌تواند شامل کمیسیون فروش از گالری و فروشگاه، پیش‌پرداخت کرایه نمایشگاه، ورکشاپ‌هایی که هر چند وقت یک بار برگزار می‌شوند، و دستمزد مشاوره باشد. در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم:

کمیسیون فروش

عامل اصلی بیشتر درآمدزایی گالری عکاسی و دیگر صنف ها، کمیسیون یا درصد فروش است. کمیسیون عبارت است از میزان درصد مشخصی از فروش اثر هنری که گالری برای خودش بر می‌دارد؛ باقی پول نیز به هنرمند پرداخته می‌شود. گالری های مختلف میزان درصد فروش متفاوتی دارند، اما معمولا این نرخ بین 40 تا 50 درصد است. البته گالری هایی بیشتر و یا کمتر از این میزان نیز وجود دارند.

درصد فروشی که گالری برای خود بر می‌دارد به هزینه های کرایه گالری، سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، شهرت عکاس و گالری وابسته است. برای مثال، برخی از گالری ها از عکاس یا هنرمند هزینه کرایه گالری را دریافت کرده و بجای آن از میزان کمیسیون کم می‌کنند. اما برخی دیگر کرایه‌ای دریافت نکرده اما کمیسیون بیشتری دارند. بعضی از گالری ها هزینه هایی نظیر تبلیغات و پذیرایی در شب افتتاحیه را پوشش می‌دهند. اما برخی دیگر این هزینه ها را با هنرمند شریک شده، یا اینکه هنرمند تمام این هزینه ها را متقبل می‌شود. برخی گالری های عکاسی به دلیل شهرت و اعتباری که دارند، فهرست بزرگتری از خریداران و مجموعه‌داران دارند. در نتیجه توصیه می‌شود عکاسان برای شانس بهتر فروش آثارشان به سراغ گالری‌ هایی با درصد فروش بالاتر روند.

کرایه نمایشگاه گالری عکاسی

همانطور که اشاره شد، در این حالت گالری به جای اینکه تمام هزینه های دریافتی خود را بر دریافت کمیسیون متمرکز سازد، بخشی از هزینه دریافتی را به کرایه گالری و بخشی دیگر را به کمیسیون اختصاص می‌دهد. امروزه اکثر گالری های عکاسی رویکرد خود را به سمت دریافت کرایه پیش برده اند. در این شرایط، گالر از هنرمندان یا عکاس بیعانه یا پیش‌پرداخت می‌گیرد، اما نسبت به قبل کمیسیون کمتری دریافت می‌کند. درواقع، با این رویکرد دیگر گالری تمام ریسک حاصل از هزینه ها و درآمد را نمی‌پذیرد و با هنرمند در آن سهیم می‌شود.

هنگامی که گالری عکاسی تمام دستمزد خود را صرفا از طریق درصد فروش عکس ها بدست می‌آورد، هیچ گونه درآمد ثابت و تعیین‌شده‌ای ندارد. این می‌تواند برای آینده گالری مخاطره‌آمیز باشد، خصوصا هنگامی که چند نمایشگاه پشت‌سرهم برگزار کنید و فروش خوبی نداشته باشید. اگر تصمیم دارید که گالری‌ای را تاسیس کنید، فراموش نکنید که تلفیق درآمدهای ثابت و متغیر برای بقاء بلندمدت نکته‌ای کلیدی است.

اگر هنرمند و یا عکاس هستید و تصمیم دارید آثارتان را به نمایش بگذارید، مراقب گالری هایی که پیش‌پرداخت زیاد و کمیسیون خیلی کم می‌گیرند یا اصلاً کمیسیونی نمی‌گیرند باشید. چراکه این دسته گالری ها انگیزه‌ی کمتری برای فروش آثار خواهد داشت. همچنین اگر پیش‌پرداخت می‌دهید، قبل از امضاء قرارداد مطمئن شوید که از تمامی هزینه‌های دیگری که گالری از شما می‌گیرد مطلع باشید، از جمله هزینه‌های بازاریابی یا پذیرایی.

رویدادها

با اجاره دادن بخشی از فضای گالری عکاسی خود به کسب و کارهای دیگر، چه از طریق اجرت ورکشاپ شرکت‌کنندگان یا کرایه‌ی اتاق توسط مدیر یک رویداد، می‌توانید درآمدی را کسب کنید. همچنین برگزاری رویدادهای رایگان می‌توانند بخشی از استراتژی بازاریابی گالری باشد. از این طریق می‌توانید با آوردن مخاطبان جدید به گالری، کسانی که در غیر این صورت پای‌شان به گالری باز نمی‌شود.

فروشگاه گالری و کافه

بسیاری از گالری های عکاسی و یا حوزه های دیگر، فروشگاهی در خود نیز دارند که اقلامی مانند عکس و کارت از هنرمندان‌شان، یا چیزهای دست‌سازی مثل سرامیک و زیورآلات می‌فروشد. یا کافه‌ای دارند که پس از گشتن در گالری می‌توانید در آن از صرف ناهار یا نوشیدن قهوه لذت ببرید. این نوع گالری های مورد علاقه بسیاری از افراد است چراکه هم می‌توانند از هنر لذت ببرند و هم اینکه تفریح و استراحتی در این بین برای خود داشته باشند. از این طریق هم درآمد از طریق کمیسیون و کرایه را خواهید داشت و هم از فروش چیزهای دیگر.

خدمات و هزینه های گالری عکاسی

گالری‌ها می‌توانند خدمات مختلفی ارائه دهند، از جمله خدمات چیدمان خانه، مشاوره سرمایه‌گذری در هنر، مشاوره درباره‌ی انتخاب اثر هنری برای خانه یا اداره، و خرید و فروش در بازار ثانویه‌ی هنر. برای برخی از گالری‌ها، این بخش می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمدشان را تشکیل دهد.

هزینه های گالری عکاسی بوسیله کرایه یا کمیسیونی که از هنرمند یا عکاس دریافت می‌کند، پرداخت می‌شود. این هزینه‌ها مشتمل‌اند بر هزینه‌ی اجاره مکان، دستمزد کارکنان، بیمه، حمل‌ونقل، بازاریابی، هزینه‌ی برق، آب، گاز و تلفن، و مالیات. اگر مکان برگزاری گالری برای خودتان نباشد، اجاره احتمالاً بزرگترین هزینه‌ی بعدی‌تان خواهد بود. این موضوع می‌تواند بسته به بزرگی مکان، محله قرارگیری آن، قدمت ساختمان و … تغییر کند.

5/5 - (2 امتیاز)
7 دی 1400
نوشتهٔ پیشین
طراحی لباس روی اندام
نوشتهٔ بعدی
سایت طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دوره های آموزشی

دوره عکاسی

آموزش طراحی لباس

کلاس عکاسی آنلاین

نوشته‌های تازه

  • رنگ های تابستانه برای طراحی لباس
  • عکاسی تبلیغاتی چیدمان تخت یا فلت لی اوت
  • عناصر پایه و اساسی در طراحی لباس
  • کاربرد لنز واید
  • عجیب‌ترین ترند های مد در طول تاریخ

تماس با آموزشگاه

کارشناسان دوره ها

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

 

دسترسی سریع

  • آموزش طراحی لباس
  • آموزش عکاسی
  • مدارک آموزشی

آیا نیاز به مشاوره تلفنی دارید؟

شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰  پنج شنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

ارتباط با ما

تهران ، سازمان برنامه شمالی ، لاله شمالی ، پلاک ۵۴ ، ساختمان صنعت و معدن
Instagram
WhatsApp

تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان می باشد ، توسعه و سئو : ماهان مارکتینگ