خانه صنعت و معدن ایرانیان
  • دوره طراحی لباس
    • کلاس طراحی لباس حضوری (تهران)
    • کلاس طراحی لباس (آنلاین)
  • دوره عکاسی
    • کلاس عکاسی حضوری (تهران)
    • کلاس عکاسی (آنلاین)
  • دوره های استان ها
    • کلاس عکاسی
      • آموزش عکاسی در تهران
      • آموزش عکاسی در شیراز
      • آموزش عکاسی در اصفهان
      • آموزش عکاسی در مشهد
      • آموزش عکاسی در اهواز
      • آموزش عکاسی در تبریز
    • طراحی لباس
      • آموزش طراحی لباس در تهران
      • آموزش طراحی لباس در اصفهان
      • آموزش طراحی لباس در شیراز
      • آموزش طراحی لباس در مشهد
      • آموزش طراحی لباس در اهواز
      • آموزش طراحی لباس در تبریز
    • .
  • مدارک آموزشی
  • تازه ها
  • مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
    • درباره ما
    • تماس با ما

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی دارای انواع سبک های مختلفی می‌باشد. این سبک ها در پی پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات عکاسی، نورپردازی و نیاز بازار بوجود آمده‌اند. در ابتدا این شاخه از عکاسی صرفا به شکل چیدمان و یا فضاسازی صورت می‌گرفت. اما امروزه در پی ایده ها و فضاسازی های خلاقانه، شاهد کشف سبک های مختلفی در زمینه عکاسی تبلیغاتی هستیم. سبک های مختلف این عکاسی به ما کمک می‌کند تا تصاویری متناسب با نوع محصول و استراتژی تبلیغات تهیه و تولید نماییم. در ادامه به معرفی سبک های مختلف آن می‌پردازیم.

عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو

عکاسی دکوراتیو همانطور که از نامش پیداست به عکسی گفته می‌شود صحنه پردازی دکوری داشته باشد. از این عکس ها برای طراحی کاتالوگ، پوستر، بیلبورد و تبلیغات سوشال مدیا استفاده می‌شود. اصلی ترین فاکتورها در عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو شامل ایده پردازی، تهیه دکور مناسب، انتخاب اکسسوری های مرتبط، نورپردازی خلاقانه، انتخاب زاویه و ترکیب مناسب است. عکس های حاصله از این سبک، بسیار جذاب هستند اما برای تبلیغات هر محصولی مناسب نیست.

دکور عکاسی باید متناسب با سوژه انتخاب شود. معمولا عکاسی از محصولات صنایع غذایی بسیار مناسب برای این سبک می‌باشند. در تهیه عکس های دکوراتیو باید به جنبه زیبایی بصری توجه زیادی داشته باشید. این موضوع موجب می‌گردد تا ایده های خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

عکاسی چیدمان

عکاسی چیدمان از متداول ترین انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. عکس های این سبک بر اساس هزینه و زمان تولید، ارزان ترین و سریع ترین نوع سفارشات هستند. درواقع می‌توان گفت که عکاسی چیدمان نوع ساده‌ای از عکاسی دکوراتیو است که در آن محصول در فضایی مینمال همراه با یک عنصر مرتبط عکاسی می‌شود. در عکاسی چیدمان همانطور از نامش پیداست نوع چیدمان از اهمیت زیادی برخوردار است و نورپردازی صحیح، زاویه مناسب و ترکیب بندی اصولی در آن تاثیر گذار است. این عکس ها طراحی خاصی نداشته و کافیست با استفاده از هنر و خلاقیت خود به شکلی زیبا مجموعه محصولات را در کنار هم قرار دهید.

عکاسی خلاقانه

عکسهای خلاقانه نقش مهمی در موفقیت تبلیغات مدرن ایفا می کنند. این سبک نسبت به سایر انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی تفاوت زیادی دارد. این عکس ها با ایده هایی جذاب همراه با تبلیغات متفاوت تهیه می‌شوند. جذابیت های بصری در آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردرا است و با بکارگیری تکنیک ها و نرم افزارهای مختلف عکاسی به نوعی ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد. این سبک عکس های خلاقانه با استفاده از اغراق در ویژگی های محصول جذاب‌تر می‌شوند.

در این عکس ها گاهی اوقات ایده و گاهی اوقات نیز جذابیت بصری حرف نخست را می‌زند. با اینحال هدف هردوی آنها ترغیب و جلب توجه مخاطب است. از مهمترین کاربردهای عکاسی خلاقانه میتوان به طراحی پوستر و بیلبوردهای جلب توجه کننده و استفاده در کمپین های تبلیغاتی اشاره کرد. این عکس ها اگر با ایده ای متفاوت، جدید و حرفه‌ای تهیه شوند میتوانند برای مدت ها در ذهن بیننده ماندگار می‌شوند. این موضوع برای برندسازی و برندینگ بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعت بیشتر نیز درباره این مطلب میتوانید به مقالات عکاسی تبلیغاتی چیست و آموزش نکات طلایی آن و عکاسی تبلیغاتی چیست مراجعه نمایید.

عکاسی تبلیغاتی مد

امروزه عکاسی تبلیغاتی مد بسیار رواج یافته و همان میزان نیز تاثیر بسزایی در تبلیغات محصول موردنظر دارد. حضور یک مدل، جذابیت بیشتری به عکس های تبلیغاتی می‌دهد. چرا که می‌تواند بیانگر داستان و پیامی برای بیننده باشد. این سبک از عکاسی تبلیغاتی در بیشتر برندهای معتبر دنیا بکار گرفته میشود و برای این منظور از مدل های مطرح دنیا و سلبریتی های مشهور استفاده می‌شود. البته دقت داشته باشید که این سبک از عکاسی مناسب برای تبلیغات محصولات مد _از جمله لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت، انواع پوشاک_ است.

انتخاب مدل باید با دقت و متناسب با ایده و محصول موردنظر انتخاب شود تا مفاهیم و پیام موردنظر را به بیننده انتقال داد. مدل ها با استفاده زبان بدن کمک می کند پیام تبلیغاتی به شکلی واضح و یا غیر ملموس به مخاطب منتقل شود. برخی از عکس های تبلیغاتی مد در فضای دکوراسیون داخلی، بعضی در فضاهای مناسب شهری و بعضی دیگر در لوکیشن های طبیعت گرفته می‌شوند.

عکاسی تبلیغاتی مفهومی

عکاسی مفهومی تبلیغاتی صرفا بر پایه ایده طراحی، خلاقیت در پردازش و اجرا تهیه می شوند. این عکس ها با پیام نوعی هشدار و یا تشویق در مورد استفاده یا عدم استفاده از یک محصول یا خدمات گرفته می‌شوند. با استفاده از تکنیک های نرم افزاری و همچنین داشتن تبحر کافی خواهید توانست عکس های مفهومی جالبی را بگیرید. عکس های مفهومی اگر به طور اصولی و صحیح گرفته شوند می‌توانند مدت ها در ذهن مخاطب ماندگار بمانند.

نکته مهمی که در رابطه با این سبک از عکس تبلیغاتی وجود دارد این است که ایده و مفهوم عکس نباید گنگ و غیر قابل درک باشد. برای ایده پردازی این عکس ها باید ذهن خلاق و تبحر کافی برای ایجاد یک مفهوم و پیام در محتوای عکس داشته باشید.

عکاسی لایف استایل

از دیگر انواع سبک های بسیار تاثیر گذار عکاسی تبلیغاتی، عکاسی لایف استایل است. در این سبک به معرفی محصولات مختلف و کاربردی زندگی روزمره پرداخته می‌شود. درواقع به بیان دیگر عکاسی لایف استایل نوعی بازسازی صحنه هایی از زندگی واقعی همراه با یک محصول موردنظر و با ایجاد احساسات در عکس است. برای تهیه این عکس ها باید لوکیشن های مناسبی به لحاظ دکوراسیون داخلی در اختیار داشته باشید. لوکیشنی که فضای واقعی و معمولا شیک یک خانه را نشان می‌دهد.

باتوجه به آنکه در عکاسی لایف استایل به گونه‌ای بیانگر زندگی روزمره است، باعث شده تا مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و اعتماد بیشتری به تبلیغ کند. این سبک به بیننده کمک می‌کنند فضای عکس را با چیدمان منزل خود مقایسه کنند و آن کالا یا محصول را در منزل خود تصور کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
26 بهمن 1400
نوشتهٔ پیشین
پنینگ همراه با موشن بلور در عکاسی
نوشتهٔ بعدی
هرم مد و فشن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دوره های آموزشی

دوره عکاسی

آموزش طراحی لباس

کلاس عکاسی آنلاین

نوشته‌های تازه

  • رنگ های تابستانه برای طراحی لباس
  • عکاسی تبلیغاتی چیدمان تخت یا فلت لی اوت
  • عناصر پایه و اساسی در طراحی لباس
  • کاربرد لنز واید
  • عجیب‌ترین ترند های مد در طول تاریخ

تماس با آموزشگاه

کارشناسان دوره ها

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

 

دسترسی سریع

  • آموزش طراحی لباس
  • آموزش عکاسی
  • مدارک آموزشی

آیا نیاز به مشاوره تلفنی دارید؟

شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰  پنج شنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۷

۰۲۱-۴۶۰۹۴۱۱۸

ارتباط با ما

تهران ، سازمان برنامه شمالی ، لاله شمالی ، پلاک ۵۴ ، ساختمان صنعت و معدن
Instagram
WhatsApp

تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان می باشد ، توسعه و سئو : ماهان مارکتینگ